دارو خوردن سرطان سینه در زنان مبتلا شدن صادرات

دارو خوردن: سرطان سینه در زنان مبتلا شدن صادرات منابع مردان ایران میوه خشک خواص میوه خشک

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی فضولات انسانی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران را آلوده می کند

    تابستان۸۹ بودكه مرضیه وحیددستجردی، وزير وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مدعی شد میزان نیترات آب در بعضی از نقاط پایتخت کشور عزیزمان ایران بالاتر از استاندارد اس

    فضولات انسانی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران را آلوده می کند

    فضولات انسانی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران را آلوده می کند

    عبارات مهم : ایران

    تابستان۸۹ بودكه مرضیه وحیددستجردی، وزير وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مدعی شد میزان نیترات آب در بعضی از نقاط پایتخت کشور عزیزمان ایران بالاتر از استاندارد است و به زنان باردار و کودکان شیرخوار توصیه کرد جهت جلوگیری از عوارض مصرف آب شرب با نیترات اوج از آب بطری استفاده کنند و آب لوله کشی نخورند ولی دقیقا چهار روز بعد نظرش راجع به آلودگی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران عوض و مدعی شد که آب پایتخت کشور عزیزمان ایران نه تنها نیترات ندارد که بسيار سالم هم است.

    فضولات انسانی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران را آلوده می کند

    البته اظهار نظر سراسر متناقض وزیر وقت بهداشت تصویر العمل بعضی مسئولان را در پی داشت و عده ای بیانات او را رد کردند و عده ای نیز از نحوه موضع گیری دستجردی گلایه کردند. در همان وقت اظهار نظرها ادامه یافت؛ به طوری که کاظم ندافی، ريیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در روزهای نهایی سال ۸۹ از پلمب ۵۰حلقه چاه آب پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد که میزان نیترات آن ها بالاتر از حد استاندارد بوده است.

    سوالي بي پاسخ

    این سوالی است که بعد از گذشت نزدیک به دو دهه اظهار نظرهای متفاوت و گاه متعارضی در پی داشته و پرسش راجع به میزان آلودگی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران به نیترات همچنان جهت شهروندان تهرانی بی پاسخ مانده هست؛ سوالی که به طور مستقیم با سلامت آن ها و خانواده های ارزش ارتباط دارد و بر اساس منشور حقوق شهروندی از ابتدایی ترین حقوق متعارف آن ها به حساب می آید. با این همه پاسخ متولیان جهت شهروندان روشن نیست.

    تابستان۸۹ بودكه مرضیه وحیددستجردی، وزير وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مدعی شد میزان نیترات آب در بعضی از نقاط پایتخت کشور عزیزمان ایران بالاتر از استاندارد اس

    خبرآنلاین از قول زهرا صدراعظم نوری نوشته است: «در بعضی نقاط به صورت محدود، آلودگی هایی در آب شرب پایتخت کشور عزیزمان ایران دیده می شود ولی آب کل شبکه سالم هست. آبرسانی اضطراری را دنبال می کنیم تا در مواقع بحرانی حداقل 72 ساعت آب داشته باشیم. این آلودگی ها موردی بوده هست. یک نمونه گیری انجام شد و میزان نیترات درصد بالایی داشت. این موارد علت و شرایط خاصی دارد. بعضی بحث ها که در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و رسانه ها راجع به آلودگی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران منتشر می شود، صحت ندارد». در ادامه ایرج حریرچی نیز در گفت و گو با روزنامه قانون آلودگی و نیترات در آب پایتخت کشور عزیزمان ایران را تکذیب کرد و گفت: آب شرب تمام مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران مورد بررسی قرار می گیرد و در بعضی مناطق بسیار محدود که این عنوان وجود دارد بعد از بررسی به اطلاع مردم می رسانیم. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان نیترات و نیتریت در آب پایتخت کشور عزیزمان ایران رصد می شود، گفت: استاندارد نیترات و نیتریت ما جزو بالاترین استانداردهای تعریف شده است بود و حتی معیارمان از بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی 10 برابر سختگیرانه تر است.

    البته در گذشته در بعضی مناطق به علت کم آبی به میزان استانداردی که تعیین کرده بودیم، تخطی می شد، ولی اکنون بررسی ها نشان می دهد که میزان نیترات آب مصرفی ما به میزان معقولی هست. اين در حالي است كه «زهرا نژاد بهرام» عضو شوراي اسلامي شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نيز در گفت وگو با «قانون» مطالب انتشار یافته در باره آلودگي آب پایتخت کشور عزیزمان ایران و وجود نيترات در آن را تكذيب كرد و گفت اين مطالب صحت ندارد و آب پایتخت کشور عزیزمان ایران سالم هست. اين تاييد و تكذيب ها در حالي مطرح مي شود كه سال هاست راجع به سلامت آب شرب پایتخت کشور عزیزمان ایران ترديد ها و ابهامات زيادي مطرح است و در دوره قبلي شوراي شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران برخي اعضا همچون «رحمت ا… حافظي» رييس سابق كميسيون سلامت شورا از آلودگي آب پایتخت کشور عزیزمان ایران و لزوم توجه جدي به سلامت شهروندان در آب مصرفي آن ها سخن گفته بود.

    آب چاه های پایتخت کشور عزیزمان ایران نیتریت دارد

    فضولات انسانی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران را آلوده می کند

    تعدادی از فعالان محیط زیست هم راجع به آلودگی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران هشدار داده بودند. اسماعیل کهرم، کارشناس حوزه محیط زیست هم به آلوده بودن آب پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرده و گفته بود:« سفره های آب زیرزمینی پایتخت کشور عزیزمان ایران را نیز چاه های تازه که حاوی فاضلاب و فضولات انسانی هستند، احاطه کرده اند. بنا بر این آلودگی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران مساله ای دور از ذهن نیست. فضولات انسانی حاوی مقدار زیادی آمونیاک هستند که این ماده تشکیل دهنده نیترات و نیتریت است که احتمال دارد این مواد از دیواره های چاه های جذبی وارد سفره آب های زیرزمینی شوند».کهرم با اشاره به اینکه زیاد کردن نیترات و نیتریت در آب می تواند جهت سلامت انسان به خاص کودکان و زنان باردار خطرناک باشد، گفت: «در گذشته شاهد بودیم که سه چاه آب در مناطق ۱۹ و ۲۰ پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت زیاد کردن مقدار نیترات بسته شد. بنابراین وزیر بهداشت باید این مساله را به صورت جدی و دقیق بررسی کند و سپس نتیجه قطعی را به مردم اطلاع دهد و شرکت حفاظت محیط زیست با توجه به لابراتوارهایی که در اختیار دارد، آب پایتخت کشور عزیزمان ایران را آزمایش کند و نتیجه اش را در اختیار مردم بگذارد».

    بعد از صحبت های فعالان محیط زیستی، معاون اسبق وزارت بهداشت اعلام کرد:« آب پایتخت کشور عزیزمان ایران آلوده به نیترات است و باعث سرطان می شود. در نتیجه دوباره این مساله جنجالی شد. اکبری که ريیس «مرکز تحقیقات سرطان» بود با اشاره به تاثیر عوامل محیطی در بروز سرطان اعلام کرد: «آب پایتخت کشور عزیزمان ایران از نظر نداشتن میکروب آب بسیار خوبی است ولی مسئله آن در فلزات سنگین و نیترات است و به هیچ عنوان نمی توان این مسئله را در منزل ها برطرف کرد و این وظیفه وزارت نیرو است». او راجع به سرطان زا بودن آب گفت: مردم جایگاه خاصی جهت پیشگیری سرطان ندارند و زیاد این کارها بر عهده حاکمیت است و اگر مسئولان کاری نکنند، کاری نیز در این بخش پیش نخواهد رفت. اکبری هشدار داد سرطان ارثی نیست و فقط ۱۰ درصد ابتلای آن به علت عوامل ژنتیکی است و علت ۹۰ درصد مبتلا شدن به این بیماری محیطی است.

    تابستان۸۹ بودكه مرضیه وحیددستجردی، وزير وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مدعی شد میزان نیترات آب در بعضی از نقاط پایتخت کشور عزیزمان ایران بالاتر از استاندارد اس

    این در حالی است که استاندارد شرکت جهانی بهداشت جهت نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی به ترتیب 50 وسه میلی گرم بر لیتر هست. همچنین این استاندارد جهت ترکیب نیترات ـ نیتروژن و نیتریت ـ نیتروژن به ترتیب 11 و 0.9 میلی گرم در لیتر است.کشورهای متفاوت براساس مقدورات و ظرفیت زیرساخت های پالایش آب خود و با توجه به اهمیت سلامت مردم، حد استانداردهای آلایندگی آب را تعیین می کنند.به طوری که بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده حداکثر استاندارد مجاز جهت نیترات در آب آشامیدنی را 10 میلی گرم بر لیتر اعلام کرده اند. با این حال استاندارد اعلام شده است از طرف موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور عزیزمان ایران جهت میزان نیترات در آب آشامیدنی از استاندارد شرکت جهانی بهداشت تبعیت می کند و حداکثر مقدار مجاز نیترات در آب 50 میلی گرم بر لیتر اعلام شده است هست. در بریتانیا نیز شرکت بازرسی آب آشامیدنی، میزان استاندارد مجاز نیترات در آب را 50 میلی گرم بر لیتر عنوان کرده است.

    خطر اوج بودن نیترات در آب آشامیدنی

    نیترات زیاد در بدن به تشکیل ترکیباتی به نام نیتروز منجر می شود که بعضی از آن ها سرطان زاست. هرچند هنوز نتیجه های قطعی مبنی بر بالارفتن احتمال مبتلا شدن به سرطان در نتیجه اوج بودن نیترات آب به دست نیامده است و بعضی مطالعات آن را تايید و بعضی دیگر این احتمال را رد می کنند. همچنین بعضی مطالعات نشان داده که اوج بودن نیترات در آب می تواند موجب کم کردن جذب ید در بدن و اختلال در کار غده تیرويید شود. تحقیقات دیگری نیز نوعی ارتباط بین دیابت در کودکان با اوج بودن نیترات در آب را نشان می دهد؛ هر چند هنوز قطعیتی در این مورد وجود ندارد. تحقیقات نشان می دهد در مناطقی که دفع فاضلاب به صورت سنتی و از طریق چاه های فاضلاب انجام می شود، به علت نفوذ فاضلاب به سفره های آب زیرزمینی، میزان نیترات موجود در آب بسیار بالاست.

    فضولات انسانی آب پایتخت کشور عزیزمان ایران را آلوده می کند

    همچنین در شهرهای صنعتی به علت وارد شدن آلاینده های صنعتی به سفره های آب زیرزمینی، میزان نیترات آب بسیار بالاست.نیتریت حاصل از احیای نیترات معدنی وآلی بعد از ورود به سیستم گردش خون، آهن همو گلوبین را اکسید كرده که در نتیجه هموگلوبین به متهموگلوبین تبدیل و ظرفیت اکسیژن رسانی بسیارکمتری از هموگلوبین دارد و در نتیجه به بافت ها اکسیژن کافی نمی رسد و بعداز مدتی رنگ پوست (در نا حیه دور چشم ودهان ) به تیرگی می گراید وازاین رو به آن سندرم BIueBaby می گویند. این عارضه نخستین نشانه مسمومیت با نیترات است ونوزادان زیر 6 ماه آسیب پذ یرترین گروه سنی دراین مورد هستند لیکن نوزادان علی رغم بزرگسالان علاوه بر PHبالای معده وزیادی با کتری های طبیعی احیا کننده نیترات، فاقد آنزیم برگشت دهنده متهموگلوبین به هموگلوبین هستند. از دیگر علايم زیاد کردن متهموگلوبین می توان به سردرد،خواب آلودگی واشکال در تنفس اشاره كرد.

    نیترات باعث سرطان می شود

    احتمال اینکه نیترات معدنی یا آلی به عنوان یک عامل سرطان زا عمل كنند بستگی به احیای نیترات به نیتريت و تصویر العمل هایی بعدی نیتريت با سایر مولکول ها به خصوص آمین های نوع دوم آمیدها وکاربا مات ها دارد که منجر به تشکیل ترکیبات خطرناكي می شود.مطالعات انجام شده است در کلمبیا نشان داده که رابطه معناداری بین شیوع سرطان معده وغلظت نیترات درآب آشامیدنی برداشت شده است از چاه ها وجود دارداما بررسی های اپید میولوژیکی در دیگر نقاط دنیا رابطه مطمئنی رادر این زمینه نشان نداده است.

    در کشور آلمان تحقیقاتی روی جمعیت در معرض نیترات اوج در آب آشامیدنی انجام گرفت که رابطه معناداری بین غلظت نیترات وافزایش تومورهای سرطان مغز به دست نیامد. مطا لعات دیگر در دانشگاه نبراسکا نشان داد که رابطه معنادار بین غلظت نیترات آب وافزایش شیوع یک نوع سرطان به میزان دوبرابر شده است است.با توجه به اینکه تعداد متغیرها دراین مطالعات زیاد بوده هست، رابطه منطقی بین زیاد کردن داده های موجود جهت اظهار نظر قطعی کافی نیستند.

    واژه های کلیدی: ایران | بهداشت | آلودگی | بهداشت | سرطان زا | استاندارد | سرطان معده | وزارت بهداشت | پیشگیری سرطان


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار